Review politiethriller | Een nieuw begin ~ Angelique Haak

politiethriller

Een thriller die je niet kan wegleggen. Zo heb ik dit boek ervaren. Boeken die ik in één ruk uit wil lezen, zijn het waard om met anderen te delen. Zo ook dit boek van Angelique Haak. Eentje voor in je kast als je van een goede politiethriller houdt!

De cover spreekt voor zich

Toen ik door de Bruna liep, viel mijn oog gelijk op dit boek. Op de voorkant staat een vrouw bij het raam. Daaronder de tekst “Wanhopig probeert Jenniger het verleden achter zich te laten”. Daar wil je toch meer van weten? Snel draai ik hem om en lees de samenvatting:

Jennifer Brugman is een gedreven rechercheur met een pijnlijk verleden. Ze wilt graag opnieuw beginnen en een baan in haar geboortestad Rotterdam biedt haar die kans. Samen met haar nieuwe collega’s werkt ze aan een heftige moordzaak: het opsporen van een moordenaar die een voorliefde heeft voor Griekse Mythologie en het afstraffen van overspelige vrouwen. Lukt het Jennifer geheim te houden wat haar overkomen is, nu het erop lijkt dat de Mythologie-moordenaar het ook op haar gemunt heeft…

Debuut politiethriller

Mijn aandacht is gewekt en ik besluit dit boek mee te nemen. Thuis lees ik dat dit het debuut is van Angelique Haak. Haar eerste thriller dat gelijk werd genomineertd voor De Schaduwprijs. Dit moet wel een goed boek zijn. Een debuut en dan al genomineerd worden. En dat deze nominatie volledig op zijn plek is, bewijst ze tijdens het lezen.

Speciaal voor jou geselecteerd:

Moeilijk weg te leggen

‘s Avonds, wanneer de kinderen op bed liggen en mijn man tv kijkt, pak ik het boek erbij en begin te lezen. Vanaf het begin neemt Angelique je al mee in het verhaal. Jennifer, de hoofdpersoon, verbergt iets en de manier waarop ze mensen ontwijkt, doet bij mij vragen oprijzen. Ik wil hier meer van weten. Waarom doet ze zo en wat heeft ze te verbergen? Heerlijk als boeken je aan het nadenken zetten. Voor ik het er erg in heb, is het al laat. Boeken die moeilijk weg te leggen zijn, zijn boeken die gelezen moeten worden.

Vanaf moment één is het spannend

Het boek blijft spannend en elke keer komt er weer iets bij waardoor het weer heel verrassend wordt. Ik vind dat thrillers ervoor moeten zorgen dat je betrokken en verrast blijft. En dat heeft ze geweldig gedaan. Elke keer als ik denk te weten wie het is, of hoe het verhaal verder gaat, verrast ze mij weer. En dat zorgt ervoor dat ik verder wil lezen. Jennifer maakt een hoop mee en haar verleden laat haar niet met rust. Wie kan ze wel vertrouwen en wie niet? Ook de manier hoe het geschreven is, zorgt ervoor dat het prettig leest. Lekker to the point, geen moeilijke woorden of eindeloze zinnen. Ik hou daar van. De hoofdpersonen zijn goed uitgewerkt. Je maakt kennis met haar collega’s, haar zus en vrienden. Alles is zorgvuldig uitgedacht en dat zorgt voor een goed verhaal.

Een goede politiethriller

Normaal lees ik eerder boeken van buitenlandse schrijvers, maar dit boek moest ik meenemen en dat is maar goed ook. Angelique Haak heeft met dit boek ervoor gezorgd dat ik ook haar volgende boek wil lezen genaamd “Uitgeschakeld”. Hou je van (politie)thrillers en word je graag meegenomen in een verhaal die je gedachtes alle kanten op laat gaan? Dan is dit een boek dat je zeker moet lezen!

Productspecificaties

Taal Nederlands – Auteur Angelique Haak – Uitgever De Crime Compagnie – EAN 9789461093080 – Bindwijze Paperback – Druk 1 – Verschijningsdatum september 2017 – Afmetingen 21,5 x 13,6 x 3,1 cm – Aantal pagina’s 350

Top 3 Leestip:

.

Een reactie op “Review politiethriller | Een nieuw begin ~ Angelique Haak