Review De Zeven Zussen ~ Lucinda Riley

review de zeven zussen

Dit eerste deel van de boekenserie “De Zeven Zussen” zag ik als aanrader in de Flair staan. En ik werd gelijk nieuwsgierig. Niet omdat deze serie een internationale bestseller is, maar vooral door het verhaal. Waarom? Ik leg het je uit.

Zeven geadopteerde zussen

Zeven zussen werden, allemaal op verschillende momenten en vanuit verschillende delen van de wereld, geadopteerd door Pa Salt. Wanneer de beste man plotseling overlijdt, laat hij brieven met aanwijzingen achter over de biologische achtergronden van de zussen. Door de dood van hun vader komen de zes zussen weer bij elkaar in hun ouderlijke huis. Een mooi landhuis aan het meer van Genève in Zwitserland. Zes? ja zes, want eentje ontbreekt.

Het verhaal van Maia

Elk deel van deze serie is het verhaal van één van de zussen. Het eerste deel gaat over Maia. Maia reist, door de brief van haar vader, naar Rio de Janeiro om weer te weten te komen over haar achtergrond. In Rio de Janeiro woont haar grootmoeder die haar misschien verder kan helpen. Maia is een open persoonlijkheid, maar laat zich soms ook leiden door angst. Vanaf de eerste pagina leef je met haar mee. Misschien ook wel doordat het verhaal in de Ik-vorm is geschreven en je dus alles vanuit Maia beleeft. En niet alleen dat, je leest ook hoe ze zich voelt en waarom ze bepaalde keuzes maakt.

Vanaf het begin zit je erin

Het fijne van dit boek is dat ik er vanaf het begin helemaal in meegezogen werd. Misschien wel doordat het in de Ik-vorm is geschreven. Het is ook een boek waarbij je niet veel hoeft na te denken, zoals bij detective en thrillers wel het geval is. Wel moet je goed in de gaten houden dat het verleden en heden door elkaar lopen. Het verhaal leest in ieder geval heel fijn weg. Ook wilde ik graag doorlezen en vond ik het moeilijk om hem weg te leggen. Dit zorgde voor wat late uurtjes. Het boek verveelde mij geen moment en wordt heel visueel omschreven waardoor je er echt in zit. Daar hou ik namelijk wel van.

Historische feitjes

Het boek staat vol historische feitjes en daar hou ik wel van. Hoewel het boek fictie is, lijkt het wel een waargebeurd verhaal. Mede door al die feitjes. In Rio en ook in Parijs worden er genoeg dingen uitgelegd. Interessant om te lezen! Door de manier van schrijven, krijg je het gevoel alsof je er echt loopt. Mede daardoor bestaat het verhaal uit wel heel veel bladzijdes, maar op mijn e-reader was dit prima te doen.

Andere delen van deze serie

Ook de andere zussen hebben hun eigen boek. Inmiddels is ook het zesde deel uit. Hoewel ik hier minder enthousiaste reviews over heb gelezen, ben ik toch benieuwd naar de andere delen van De Zeven Zussen. Ik wil namelijk heel graag weten hoe het de andere zussen vergaat en waar zus nummer zeven nu is. Binnenkort ga ik deel twee bestellen, want ik ben nog lang niet uitgelezen over deze serie!

Een boek lezen is enorm ontspannend. Maak dit moment voor jezelf compleet met deze fijne producten:

[woocommerce_lookbook id=”6393″]

Productspecificaties